Sorg och glädje
05.06.2026

Att leva med djur är att vara nära livet, och döden. Humla inne på sitt 12 år kämpade med ont i lederna och fick sedan september librela injektioner som hjälpte bra. De tumörer som legat stilla började plötsligt röra på sig och sen gick det snabbt. Därtill ett hjärta som hade viss arytmi. Så där som det kan vara hos äldre och plötsligt slår vågskålen över. Nästa 11.5 år gammal fick hon somna in. Vår såpadoftande primadonna och vaktchef. Vi ses igen i livets perpeetum mobile.
Dagen efteråt glädjebesked när Fuegas höftledsröntgen avlästes till A/A. Hon har bästa tänkbara utfall även på armbåge 0/0 och ögon (utan anmärkning).
Livet och döden - varandras följeslagare också på en kennel.
