Midsommar
19.06.2026
Traditionen på Sältet kräver kransar till midsommar. Hundarna är inte lika förtjusta i tilltaget som jag är. När kransen är fotad, om den ännu är hel, så landar den på TM profilen som sitter på laduväggen. Där sitter den tills höstkransen kommer nån gång i oktober.
Här planeras det, för nytt blod till kenneln och kanske, vi får se, en ny ras också. Det här med hund och uppfödning är roligt och inspirerande!
Fuega är ute och tränar, varannan dag ungefär, på att möta folk. Miljöer är hon nyfiken på av bara farten men, folk har det blivit lite si och så med. Hennes strategi vid olust är flykt. Tubost i handen så får hon slicka sig fram och dämpa oro. Igår en fullträff på Möklinta kennelklubbs ringträning. Fuega slappnade av och var glad mot slutet av timman. VI gläds åt framstegen.
